REGULAMIN SPRZEDAŻY

§

STRONY TRANSAKCJI i POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sprzedaż prowadzona pod adresem www.wyrobyweglowe.pl będzie realizowana jest przez firmę Wyroby Węglowe Prestige z siedzibą w 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76 NIP: 6321839519 REGON: 240863117 – zwanym w treści regulaminu “Sprzedawca”, “Prestige”, “Sprzedająca” wpisaną do do Centralnej  Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej  nadzorowana przez Ministra Rozwoju.
  2. Transport regionalny oraz hurtowy towarów sprzedanych za pośrednictwem sklepu www.wyrobyweglowe.pl będzie realizowany przez firmę Wyroby Węglowe Prestige z siedzibą w 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76 NIP: 6443110529 REGON: 278154680.
  3. Wydawanie towaru oraz załadunki aut ciężarowych i dostawczych odbywają się w 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76 [wjazd od Siemianowickiej] od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-17:00 w soboty od 8:00-14:00
  4. Załadunki są awizowane – umawiane na konkretny dzień, pojazdy ładowane są w kolejności w jakiej przyjechały.
  5. Osoba składająca zamówienie zwana jest w treści regulaminu “Konsument”, “Zamawiający”, “Kupujący” oraz “Klient”.
  6. Firma Wyroby Węglowe Prestige nie odpowiada prawidłowy przebieg zamówień realizowanych przez swoich partnerów handlowych i inne zewnętrzne punkty sprzedaży.
  7. Wzory opakowań towaru oferowanych przez Sprzedającego są własnością firmy Prestige z zastrzeżeniem wszystkich praw do kopiowania korzystania z projektu, wzoru i wykorzystywania go bez zgody właściciela.
  8. Firma Prestige udziela autoryzacji na sprzedaż/dystrybucję swojego asortymentu firmą wymienionym jako partnerzy handlowi lub punkty sprzedaży na stronie wyrobyweglowe.pl  bez autoryzacji na workowanie/pakowanie.
  9. Ceny wszystkich produktów prezentowanych na naszych stronach zawierają informację o cenie brutto w złotych polskich.
  10. Wysłanie zamówienia przez stronę www.wyrobyweglowe.pl oznacza złożenie zamówienia na wybrany asortyment węglowy.
  11. Podczas składania zmówienia wymagane są tylko nie zbędne dane potrzebne do jego prawidłowej realizacji (Dane kupującego: imię i nazwisko lub nazwa, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail oraz NIP w przypadku zakupu przez firmę. W przypadku zakupu wyrobów węglowych na potrzeby np. ogrzania gospodarstwa domowego zwolnionego z podatku akcyzowego abyśmy mogli zastosować zwolnienie z akcyzy potrzebujemy numer PESEL oraz Nr. dow. osobistego kupującego – zgodnie z obowiązującymi przepisami [ustawa]. Dane te są wykorzystane do sporządzenia dokumentacji przewozowej, księgowej, celnej, skarbowej oraz są archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami na potrzeby ewentualnej kontroli.

§2

TRANSAKCJA

  1. Zamówienia na towar można składać przez:
    a) stronę internetową www.wyrobyweglowe.pl
    b) telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów prezentowane w dziale kontakt
  2. Adres dostawy może być zmieniony i edytowany przez zamawiającego pod warunkiem, że stosunkowo wcześnie powiadomi o tym fakcie mailowo pisząc z adresu podanego w zamówieniu.
  3. W przypadku gdy Zamawiający nie odbiera telefonu od kuriera/przewoźnika w ustalonym dniu dostawy towaru, Sprzedający ma prawo zmienić datę dostawy oraz anulować zamówienie.
  4. Zamawiający jest informowany na bieżąco o statusie swojego zamówienia poprzez wiadomości sms lub mailowe w zależności od rodzaju zamówienia.

§3

CENY

  1. Aktualne ceny detaliczne prezentowane są na stronie na stronie wyrobyweglowe.pl oraz są dostępne w siedzibie Sprzedającego w postaci cennika.
  2. Zamówienia realizowane są po cenie z dnia złożenia zamówienia z zastrzeżeniem możliwości zmiany ustalonej ceny towaru np. w sytuacji gdy cena surowca na rynku drastycznie wzrośnie w czasie między złożeniem zamówienia a jego realizacją lub nastąpi inny czynnik mający wpływa na cenę produktów. W przypadku zmiany ceny towaru przed realizacją zamówienia Kupujący zostanie zapytany przez Sprzedającego czy wyraża zgodę na realizacje zamówienia po aktualnej cenie, w przypadku braku zgody zamówienie może zostać anulowane bez żadnych konsekwencji dla stron a ewentualna przedpłata zostanie zwrócona Kupującemu w terminie do 7 dni roboczych.
  3. Ceny hurtowe ustalane są indywidualnie i zależą od takich czynników jak: częstość odbiorów, wielkości zamówienia oraz indywidualnych preferencji np. sposobu pakowania, układania, dodatkowego zabezpieczania towaru itp.
  4. Za odbiorcę hurtowego  uważa się kupującego który dokonuje zakupów w ilościach od 24ton jednorazowo lub częstych mniejszych zakupów np. w celu dalszej odsprzedaży.
  5. Ceny detaliczne i hurtowe podlegają negocjacji i mogą w drodze bezpośrednich ustaleń z Kupującym zostać pomniejszone lub powiększone.
  6. Koszt dostawy kurierskiej prezentowany jest po dodaniu produktu do koszyka i przejściu do kasy.

§4

PŁATNOŚCI

  1. Za zamówienie można zapłacić w następujący sposób:
    a) Przelew na konto bankowe Sprzedającego
    b) Gotówką przy odbiorze (odbiór osobisty, wysyłka za pobraniem)
    c) Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay, Twisto oraz PayU.
    d) Płatności on-line które obsługuje DotPay S.A. ul. Wielicka 72, 30-552 Kraków oraz PayU S.A. Główna siedziba: ul. Grunwaldzka 186 60-166 Poznań NIP: 779-23-08-495
    e) Płatności on-line: PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, numer NIP 7792308495, REGON 300523444, kapitał zakładowy 4 944 000 PLN, kapitał wpłacony 4 944 000 PLN, będąca dostawcą usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
  2. W przypadku przedpłat za towar, który ma być odebrany osobiście lub wysłany kurierem, wpłaty należy dokonywać w takim czasie aby środki były zaksięgowane na rachunku Sprzedającego nie później niż 24h przed ustaloną datą wydania towaru. W przypadku spóźnienia płatności sprzedawca przesunie termin realizacji proporcjonalnie do spóźnienia.
  3. Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków pieniężnych na konto bankowe Sprzedającego lub moment wręczenia gotówki sprzedającemu.
  4. Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową produktu zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami oraz ewentualnymi wcześniej ustalonymi kosztami transportu.
  5. W przypadku wysyłek towaru kurierem Sprzedający zobowiązuje się dołączyć paragon lub FV do towaru palety lub dosłać FV pocztą na wskazany w zamówieniu przez Zamawiającego adres.
  6. Zamawiający może na własną prośbę otrzymać fakturę proformę
  7. Dane do wpłat: Wyroby Węglowe Prestige Paweł Jamróz 41-902 Bytom, ul.  Brzezińska 76  nr. rach.: 311050136010000090 7469 1735 lub 96102010680000140203394798
  8. Twisto.pl : kup teraz zapłać później :W związku z wejściem w życie i koniecznością stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwanego dalej „Rozporządzeniem”) Wyroby Węglowe Prestige Paweł Jamróz z siedzibą w 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76 NIP: 6443110529  (zwany dalej także: „Sklepem Internetowym”) będąca właścicielem domeny internetowej https://wyrobyweglowe.pl/   przedstawia poniższe informacje dotyczące zasad przetwarzania Panią/Pana danych osobowych.Sklep internetowy przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
    1. a)         przekazania Pani/Pana danych osobowych do ING Banku Śląskiego S.A. („Bank”) w związku z:
    2. świadczeniem przez Bank na rzecz Sklepu internetowego usługi udostępnienia infrastruktury do obsługi płatności przez Internet (podstawa prawna:

    art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).

    1. obsługą i rozliczaniem przez Bank płatności dokonywanych przez klientów Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych

    (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).

    1. w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez   nich reklamacjami (podstawa prawna:  art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
    2. b)         przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. w związku z możliwością zaproponowania dokonania zapłaty za nabyty towar lub usługę przez Twisto Polska sp. z o.o. w   ramach umowy zlecenia obejmującej formułę zakupową „Kup z Twisto” i udostępnieniem tej formuły zakupowej przez Sklep internetowy, a także celu weryfikacji przez Twisto Polska Sp. z o.o.  należytego wykonania takich umów zlecenie (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia

    W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach określonych w ust. 3 i 4, Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione przez Sklep internetowy innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być:

    1. a)         ING Bank Śląski S.A.
    2. b)         Twisto Polska sp. z o.o.

    W przypadku, gdy podanie przez Panią/Pana danych osobowych następuje w celu zawarcia umowy ze Sklepem internetowym, podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia tej Umowy. Podanie danych osobowych w tej sytuacji jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia umowy  ze Sklepem internetowym.

    W przypadku, gdy podanie przez Panią/Pana danych osobowych następuje w celu przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. przed zawarciem umowy sprzedaży towaru (lub usługi) nabywanego w Sklepie internetowym, przekazanie tych danych jest warunkiem zawarcia umowy sprzedaży w związku modelem biznesowym prowadzenia działalności  przyjętym przez Sklep internetowy.

    W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych do Banku w związku z obsługą i rozliczaniem płatności dokonywanych przez Panią/Pana płatności na rzecz Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych, podanie danych jest wymagane w celu realizacji płatności i przekazania potwierdzenia jej dokonania przez Bank na rzecz Sklepu internetowego.

    W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych do Banku w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami podanie tych danych jest wymagane w celu umożliwienia realizacji umowy zawartej pomiędzy Sklepem internetowym a Bankiem.

    W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. w związku z możliwością zaproponowania Pani/Panu dokonania zapłaty ceny za nabyty przez Panią/Pana towar lub usługę przez Twisto Polska sp. z o.o. w ramach umowy zlecenia obejmującej formułę zakupową „Kup z Twisto” i udostępnieniem tej formuły przez Sklep internetowy, podanie tych danych i przetwarzanie ich w tym celu jest wymagane w związku modelem biznesowym prowadzenia działalności przyjętym przez Sklep internetowy i w celu realizacji umowy zawartej pomiędzy Sklepem internetowym a Twisto Polska Sp. z o.o.


§5 

DOSTAWA

  1. Czas dostawy/odbioru ustalany jest indywidualnie z każdym Kupującym trwa od 1 do 30 dni od momentu złożenia zamówienia.
  2. Dostawa towaru może zostać zrealizowana za pośrednictwem własnego transportu firmowego Sprzedawcy oraz zewnętrznych firm transportowych.
  3. Możliwość odbioru osobistego własnym transportem z siedziby Sprzedającego.
  4. Dostawy “kurierskie” realizowane są przy współpracy z firmami kurierskimi. Dostawa następuje w ciągu 1-7 dni roboczych od wysłania towaru.
  5. W przypadku zdarzeń losowych typu wypadki, uszkodzenia posesji lub innego mienia podczas transportu/dostawy/rozładunku towaru przez zewnętrzne firmy transportowe podmiotem odpowiedzialnym jest podmiot dostarczający (firma transportowa lub pracownik firmy transportowej który spowodował zdarzenie roszczeniowe), Sprzedawca nie odpowiada za zdarzenia/straty powstałe w wyniku działań zewnętrznych firm transportowych. Przewoźnicy posiadają stosowne ubezpieczenia na wypadek spowodowania szkód.
  6. W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany poprzez wysłanie informacji sms lub email na adres lub numer telefonu podany w zamówieniu.
  7. Niestandardowe koszty dostawy towaru np. ilości hurtowych są ustalane indywidualnie a standardowe ceny dostawy prezentowane są w kasie sklepu po dodaniu produktu do koszyka.
  8. W przypadku zdarzeń losowych typu: awarie maszyn i urządzeń, awarie pojazdów, nie korzystnej pogody, nagłego zatrzymania wydobycia na kopalni, braku dostaw surowca i innych nie planowanych zdarzeń – termin realizacji zamówienia może ulec zmianie (opóźnić się) – Zamawiający może w takim przypadku odstąpić od umowy a Sprzedający zobowiązany jest w terminie 7 dni od zrezygowania z zamówienia przez Zamawiającego zwrócić mu ewentualną wpłatę (jeśli była dokonana) zgodnie z jej pierwotną wartością.
  9. W przypadku gdy zamawiający stwierdzi uszkodzenie transportowe należy przed podpisaniem odbioru towaru zaznaczyć wyraźnie na liście przewozowym w jakim stanie towar dotarł lub odmówić odbioru uszkodzonego lub nie kompletnego towaru oraz spisać stosowny protokół w obecność dostawcy/kierowcy.Kierowca Prestige upoważniony jest do pobierania środków pieniężnych za zamówiony/dostarczony towar.
  10. Kierowca sam ocenia w którym miejscu pod adresem dostawy bezpiecznie rozładuje towar, nie jest zobowiązany wjeżdżać w ciasne/niewygodne bramy/uliczki/podwórka, może odmówić wjazdu na nie utwardzone tereny/posesje, nie odśnieżone place, nie wnosi towaru do pomieszczeń socjalnych typu: garaż, kotłownia, piwnica itp. Rozładunek odbywa się w odległości do 5m od auta.
  11. Zamawiający zobowiązuje się do odebrania zamówionego towaru od Sprzedającego w ustalonym wcześniej terminie.
  12. Podmiot zwolniony z podatku akcyzowego podczas odbioru towaru zobowiązany jest podpisać dokument “oświadczenie nabywcy”, który jest podstawą do zwolnienia z akcyzy. Brak podpisanego dokumentu dostawy dostawy skutkować będzie naliczeniem akcyzy od węgla zgodnie z obowiązującymi przepisami. W dokumencie tym kupujący oświadcza, że zakupione wyroby węglowe będą wykorzystane do ogrzania gospodarstwa domowego czyli zużyte będą przez podmiot zwolniony w podatku.
  13. W przypadku nie odebrania dostarczonego towaru Zamawiający może zostać obciążony przez Sprzedającego kosztami transportu oraz pieniężną karą umowną w wysokości 25% wartości brutto zamawianego towaru na co zamawiający się zgadza.

 §6 

TOWAR

  1. Towarem jest Węgiel Kamienny. Parametry i frakcja określone są świadectwem jakości.
  2. Może być zapakowany w opakowania foliowe 10kg, 25kg, bigbag lub luzem w zależności od danego zamówienia.
  3. W przypadku towaru workowanego, węgiel jest ułożony na bezzwrotnej palecie o wymiarach podstawy 1000x1200mm lub 1200mm x 800mm w ilości 1 tony netto
  4. Jeden worek węgla = 25kg brutto +/- 1 % (1t=40 opakowań po 25kg) lub 10kg brutto +/- 1 % (1t=100 opakowań po 10kg) w przypadku węgla mokrego tolerancja wagowa wynosi 1-5% w związku z możliwym spadkiem wagi podczas odparowania wilgoci 
  5. Palety z towarem są zabezpieczone folią “strecz” oraz kapturem foliowym.
  6. Parametry chemiczne węgla mogą nieznacznie się różnić w zależności od danego sortu w związku z naturalnymi wahaniami między sortowymi.
  7. Węgiel workowany i składowany w okresach wzmożonych opadów atmosferycznych może być mokry a po jego wyschnięciu waga netto będzie mniejsza 1-5%.
  8. Sprzedaż obejmuje również Voucher-y podarunkowe wysyłane na wskazany adres e-mail zamawiającego, zawierające Kupon rabatowy na zakup asortymentu węglowego w sklepie wyrobyweglowe.pl.

 


§7

REKLAMACJE i ZWROTY

  1. Zgłoszenia reklamacyjne prosimy składać na interaktywnym formularzu reklamacyjnym on-line, dostępnym tutaj: https://wyrobyweglowe.pl/reklamacja/  lub e-mailem na adres wyrobyweglowe@gmail.com bądź listownie wysyłać na adres siedziby Sprzedającego tj. Wyroby Węglowe Prestige 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76. Odpowiedz reklamacyjna zostanie wysłana do osoby składającej reklamację  do 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Rekomendujemy formę online za pośrednictwem formularza ze względu na możliwość szybszego obiektywnego ustosunkowania się do zgłoszenia reklamacyjnego, inna forma może wymagać uzupełnienia braków istotnych informacji lub może w związku z brakiem wystarczających informacji skutkować odrzuceniem reklamacji.

    Do obiektywnej oceny zgłoszenia możemy wymagać:a) w przypadku problemów ze spalaniem węgla itp. dodatkowo do zgłoszenia reklamacyjnego prosimy dołączyć:- informację o przeglądzie serwisowym urządzenia grzewczego (wraz z dok. potwierdzającym ten fakt)
    – tabliczkę znamionową kotła (zdjęcie lub opis)
    – parametry ustawienia sterownika pieca
    – informacje w sprawie ostatniej inspekcji kominiarskiej (wraz z dok. potwierdzającym ten fakt)
    – informacji jaka ilość węgla została sprawdzona wraz z informacją o ilości reklamowanejb) w innych przypadkach- informacji jaka ilość węgla została sprawdzona, w jakiej stwierdzono “wadę” wraz z informacją o ilości reklamowanej
    – możliwe, że będziemy potrzebowali otrzymać towar z powrotem w celu dokonania analizy czy normy dopuszczone przepisami zostały przekroczoneProsimy upewnić się czy “problem” dotyczy całej partii czy jego części.
  1. Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub jest niezgodny z umową, Kupujący może:

    a) Jeżeli jest konsumentem – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (podstawa prawna – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego)
    b) Jeżeli nie jest konsumentem – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady (podstawa prawna – Kodeks cywilny)
  2. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji poza opisanymi &7 pkt.1 zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedającemu dowód zakupu towaru. Może to być na przykład kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód.
  3. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym nieprawidłowości w działaniu Sklepu internetowego, można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wyrobyweglowe@gmail.com lub telefonicznie, dzwoniąc na numer Biura Obsługi Klienta: +48 32 296 82 52, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient).
  4. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie oraz porozumieć się telefonicznie ze Sprzedającym w tej sprawie. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy opisać niezgodność towaru z umową lub określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe udokumentować rzeczoną niezgodność lub wadę. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
  5. Transport reklamowanych/zwracanych towarów, odbywa się na zlecenie i koszt Kupującego (Klienta) za pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej lub transportu zorganizowanego we własnym zakresie. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. W przypadku uznanej reklamacji Sprzedawca pokryje koszt zwrotu towaru Zamawiającemu zgodnie ze stawką naliczoną za przesyłkę kurierską (tj. 199 zł brutto/tona/paleta).
  6. Reklamacje związane z usługą on-line (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) można składać telefonicznie (322968252) oraz mailowo (wyrobyweglowe@gmail.com).
  7. Kupujący odbierając przesyłkę jest zobowiązany pokwitować jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo, że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
  8. Sprzedający odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Kupującemu, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.). Kupujący traci uprawnienia określone w art. 8 ww. ustawy, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie.
  9. Osobą odpowiedzialną za zarządzanie procesem reklamacji jest Paweł Jamróz (Sprzedający) Wyroby Węglowe Prestige
  10. Podczas postępowania reklamacyjnego towar może zostać poddany badaniu laboratoryjnemu celem stwierdzenia czy posiada wady i na podstawie wyniku badań może zostać podjęta decyzja o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji. Badania wykonuje niezależny instytut badawczy. Sprzedawca ocenia i decyduje na podstawie własnych doświadczeń oraz Dokumentacji reklamacyjnej czy towar poddać badaniu laboratoryjnemu.

 

§8

KUPONY i RABATY

  1. Karty rabatowe mogą zostać dołączone do towaru, podarowane bezpośrednio, wysłane sms-sem lub mailem.
  2. Rabaty kwotowe lub inne przysługują posiadaczowi “kuponu rabatowego” zgodnie z nominałem KUPONU lub w zależności od promocji posiadaczowi kodu rabatowego.
  3. Kupony rabatowe nie są walutą i nie mogą być wymienione na gotówkę
  4. Kupony rabatowe nie sumują się i nie łączą się ze sobą.
  5. Vouchery Podarunkowe można sumować. Przy nominale Vouchera np. na 2000 PLN kupując towar przez sklep wyrobyweglowe.pl o wartości np. 1500 PLN podczas realizacji kuponu, kupon zostaje zrealizowany na 1500 PLN, pozostała kwota (500 PLN) może być wykorzystana przy kolejnym zamówieniu on-line. Możliwość wykorzystania Vouchera podczas zamówienia telefonicznego (jednorazowo), wtedy kod nie może być rozbity na kilka części, musi być zrealizowany jednorazowo a w przypadku nie wykorzystania całej części pozostała traci ważność.
  6. Regulamin korzystania z karty rabatowej “stałego Klienta” dołączanej do towaru znajduje się na jej odwrocie
  7. Łączna kwota zamawianego towaru zostanie pomniejszona zgodnie z nominałem Kuponu lub Karty rabatowej
  8. Podczas składania zamówienia należy podać w zamówieniu numer KOD znajdujący się na KUPONIE lub KARCIE

 


§ 9

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
  2. W e-mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia złożonego za pośrednictwem sklepy internetowego Kupujący otrzymuje w postaci załącznika treść regulaminu który automatycznie stanowi trwaly nośnik zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Informacje i cenniki zamieszczone na stronie internetowej Sklepu internetowego pod adresem www.wyrobyweglowe.pl odnoszące się do towarów prezentowanych w Sklepie internetowym, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.)
  4. Sprzedawca honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa, a w szczególności przewidziane w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz  ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta  (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczyć lub wyłączyć jakichkolwiek praw Klientów wynikających z przepisów prawa.
  5. Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu internetowego w zakładce „Regulamin” pod adresem www.wyrobyweglowe.pl/regulamin oraz w siedzibie Sprzedającego. Regulamin jest udostępniony na wyżej wskazanej stronie internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
  6. W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy, zamówienia i rezerwacje złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy, złożenia zamówienia lub dokonania rezerwacji przez Klienta.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.), a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta  (DZ. U. z 2014 r., poz. 827).
  8. Załącznikami do Regulaminu są: Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
  9. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 grudnia 2014 r. i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.
  10. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

 


Załącznik numer 1

“Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy”

  1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, zawierające w szczególności informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia dnia, w którym Konsument objął w posiadanie ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii lub części.
  3. Konsument może odstąpić od umowy informując Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład przez wysłanie pisma pocztą na adres:Wyroby Węglowe Prestige 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76  lub przesłanie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wyrobyweglowe@gmail.com
  4. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle towar przed upływem 14- dniowego terminu na adres: Wyroby Węglowe Prestige 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76.
  7. Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego.
  9. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności – w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  12. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (tutaj)

W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).